Dag 4 in de VS - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu Dag 4 in de VS - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu

Dag 4 in de VS

Door: Janiek

Blijf op de hoogte en volg Janiek

04 Februari 2016 | Verenigde Staten, Watertown

4 dagen geleden stapte ik op het vliegtuig op Schiphol, en nu ben ik 6600 km bij Gieten vandaan. Het is GEWELDIG hier! Leuke collega’s, super aardige mensen in m’n gastgezin, en een prachtige omgeving. Ik ben nog best vroeg moe en vroeg wakker omdat het hier 7 uur eerder is, maar dat verdwijnt vast in een paar dagen. Het weer is best prima, volgens het nieuws was er een enorme sneeuwstorm op komst, maar dit is(helaas) niet uitgekomen. En alles is hier groot! De auto’s, de verpakkingen in de winkel, de wegen(veel breder dan in Nederland, makkelijk rijden dus). Om de 100 meter kun je hier binnen de bebouwde kom een fastfoodrestaurant vinden, dus genoeg friet, kip en weet ik veel wat nog meer. Maar de vele fastfoodrestaurants is het enige cliché wat ik tot nu toe bevestigd krijg over de VS(De mensen hier zijn best gezond, hoor. Nét zo gezond als in Nederland).

Ik heb zondag een prima reis gehad, na 9 uur vliegen kwam in aan in Chicago. Tijdens de reis was er een super aardige stewardess, die alles wilde weten over wat ik precies ging doen. Zij heeft mijn reis zeker een hoop minder saai gemaakt! De douane in Chicago ging veel makkelijker dan gedacht, ze checkten mijn paspoort even, de douanier gaf mij een strenge doordringende blik, en ik kon door de deuren richting de uitgang.

Toen moest ik de bus vinden.. Ik vond dit best spannend aangezien het vliegveld enorm is, maar de bushalte was precies bij de uitgang waar ik uitkwam, handig!! Na een busreisje van ongeveer 2,5 uur kwam ik aan in Waukesha, een stadje vlakbij Watertown. Daar werd ik opgehaald door Mike en Sue, de mensen waar ik de komende paar maanden bij in huis woon.

Ik heb een ruime slaapkamer in het huis van Mike en Sue, en een eigen badkamer! Kan niet beter dus!

Ik heb nu 3 dagen stage gehad, en het bevalt mij prima! Ik houd die 5 maanden wel vol. De eerste dag was heel relaxed. Na mijn collega’s ontmoet te hebben heeft m’n stagebegeleider mij meegenomen naar een restaurantje om wat te lunchen, super leuk toch? Vandaag heb ik de auto gekregen waar ik in mag rijden naar stage, en in de weekenden. Prima auto, en dat is heel bescheiden want hij is enorm en rijdt super fijn.
Er is nog genoeg te vertellen over wat ik allemaal doe op stage, maar dat komt wel in m’n volgende verhaal. Anders wordt dit te lang en ga ik jullie vervelen(misschien doe ik dat nu al).

Ik weet nog niet wat ik komend weekend ga doen, misschien de omgeving wat verkennen. Ik weet wel zeker dat ik de Superbowl ga kijken aanstaande zondag! Op tv gaat het bijna nergens anders meer over. Lady Gaga gaat het volkslied zingen en Coldplay in de pauze, dat wordt vast spectaculair!

Als het goed is kun je ergens links op deze pagina aangeven dat je via email op de hoogte gehouden wil worden van updates, best handig!
De hamburgers worden nu op de barbecue gelegd gelegd(iedereen, echt iedereen heeft een enorme grill thuis, zelfs op stage staat er eentje), dus ik maak dit maar snel af! Leuk dat jullie mij volgen en ik hoor wel weer van jullie, en jullie van mij! Ik heb ook wat foto’s van de auto, de reis etc. geüpload, en er volgen zeker nog veel meer!

Groeten uit Watertown en tot snel :)

  • 04 Februari 2016 - 06:51

    Anneke Bartelds:

    Mooi verhaal Janiek, leuk dat je het nu al zo naar de zin hebt! Mooi autootje

  • 04 Februari 2016 - 07:00

    Bert Schulting:

    Hé Janiek, natuurlijk hebben we alles al een beetje meegekregen maar ik vind dit ontzettend leuk zoals je het nu omschrijft en kijk alweer uit naar je volgende verhaal.

    Geniet er van !

    Groet'n van je Pa !

  • 04 Februari 2016 - 07:32

    Rose:

    WAUW klinkt echt super gaaf allemaal! Ik ben ook helemaal Amerika fan na mijn bezoek aan New York en Miami! Leuk om je te volgen zo :) Stuur je ook wat foto's? Zet m op en geniet! Dikke knuffel uit Assen xxx

  • 04 Februari 2016 - 08:26

    Saskia:

    Dat gaat wel goedkomen met jou. X gr uit Emmen

  • 04 Februari 2016 - 09:02

    Irma Abrahams:

    Hoi Janiek, wat fijn om te horen dat alles zo voorspoedig verloopt. Geniet van je stage en alle andere mooie momenten die nog gaan komen. Ik kijk uit naar je volgende verslag.

  • 04 Februari 2016 - 09:25

    Geert-Jan:

    Super tof dat je het naar je zin hebt! ik blijf je verslagen zeker volgen......veel plezier en heerlijk genieten de komende maanden!!

  • 04 Februari 2016 - 09:32

    Ida:

    Hoi Janiek ! Leuk om je enthousiaste verhalen te lezen. Gaat echt niet vervelen hoor! Nice car. Groetjes van ons. Enjoy!

  • 04 Februari 2016 - 12:58

    Wiebe :

    Mooi dat je het naar de zin hebt blijf genieten en wij blijven lezen.

    Mooi verslag wat je had geschreven

  • 11 Februari 2016 - 11:00

    Alien:

    Hello there,

    Op verschillende manieren geprobeerd te reageren maar elke keer zonder resultaat. Nu via vaste computer nogmaals en gelukkig gelukt.

    Super leuke verhalen en absoluut niet saai. Ga vooral zo door. Ben wel weer toe aan een nieuw verslag.

    Geniet met volle teugen daar en we lezen je spannende verhalen wel.

    Groetjes,
    JHARN

  • 12 Februari 2016 - 15:49

    Wieke & Bart:

    Hoi Janiek,
    We konden je niet vinden op het net, maar nu is het gelukt! Leuk verhaal en goed te horen dat je het naar de zin hebt. De sneeuw valt mee zo te zien bij jou. Goed weekend! See you later aligator! De buurtjes!

  • 15 Februari 2016 - 08:32

    Nanny:

    Hoi Janiek, het gaat goed met lees ik wel, en gelukkig is het met de stage ook leuk. geniet ervan want de maanden zijn zo weer voorbij. groetjes van alle oud collegas hvs pool nanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Watertown

Janiek

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 593
Totaal aantal bezoekers 4119

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Stage in de VS!!

Landen bezocht: