5 maanden countrymuziek - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu 5 maanden countrymuziek - Reisverslag uit Watertown, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu

5 maanden countrymuziek

Blijf op de hoogte en volg Janiek

29 Februari 2016 | Verenigde Staten, Watertown

Hoi!
Ik begon zo enthousiast, en toen was het de kunst om het vol te houden.... Sorry! Maar het gaat nog steeds goed hoor!

De tijd gaat heel snel nu ik hier ben. Er zijn al gewoon weer vier weken voorbij. In die vier weken heb ik al heel veel dingen gedaan en gezien in de omgeving. Ik ben nu twee keer naar Madison geweest, de hoofdstad van Wisconsin. Hier staat de enorme State Capitol van de staat(zie foto’s :) ).

Het is de studentenstad van Wisconsin, dus een goede sfeer en veel plekjes om te eten of te drinken. Alleen jammer dat als we een terrasje pakken ik alleen maar een cola mag bestellen..

Milwaukee is een grotere stad dan Madison, ongeveer 1,5 uur rijden vanaf Watertown. Enorme gebouwen en gelegen aan het grote Lake Michigan. Als je langs het meer loopt is het net of je aan de zee bent(en opnieuw, zie foto’s!!!)

Stage bevalt goed! ’s ochtends nadat ik mijn eigen koffie(die wél sterk is, Amerikaanse koffie is slap) heb gezet, help ik met het verzamelen van het product. Ja inderdaad, stierensperma. Ik weet zeker dat tenminste 90% van de mensen nu een vies gezicht trekt, maar na een tijdje is het de normaalste zaak van de wereld. Het is gewoon een goed concept, en dankzij dit concept ben ik hier nu, dus mij hoor je niet klagen!

Ik krijg het stierensperma aangeleverd vanuit de stal in een buisje. En stiekem ben ik best wel heel blij dat ik niet zelf het sperma uit de stier hoef te halen. Dat laat niet weg dat ik enorm veel respect heb voor de mannen die het wél durven! Ik heb een paar keer gezien hoe sterk die stieren kunnen zijn, en die mannen moeten soms goed hun best doen om die stieren op de plek te krijgen waar zij die willen hebben. Wat dat betreft is het maar beter dat ik niet in die stal sta…

Na het ontvangen van het sperma wordt het natuurlijk nog bewerkt en klaargemaakt voor transport. Dit wordt allemaal in een koude omgeving gedaan. Dus, dikke jas aan en hup de koelcel in(KOUD!). Maar gelukkig kan dit elke dag onder het genot van Country muziek, het kan niet Amerikaanser! Het is niet mijn favoriete genre, maar ik begin het te waarderen. Ik kan zelfs al een paar nummer meezingen(ik weet niet of ik daar trots op moet zijn). Na de lunch kan ik mijn stagebegeleider helpen met verschillende onderzoeken die hij heeft lopen. Elke middag is anders, en interessant. Elke dag leer ik dus weer iets nieuws, dus de dagen en werkweken vliegen voorbij!

Ik moet wel zeggen dat ik Nederland een beetje mis.. Maar met al die leuke dingen en gezellige mensen hier houd ik het nog wel een paar maanden vol.

Iedereen die het tot hier gelezen heeft, bedankt! Super leuk dat jullie mij nog steeds volgen. Ik maak een afspraak door te zeggen dat ik over 3 weken weer een verhaal ga plaatsen, ik heb dan vast wel weer genoeg leuke dingen beleefd om iets moois over te vertellen. En iedereen heel erg bedankt voor de reacties van de vorige keer, ik vind het echt leuk om dat allemaal te lezen!

Tot snel!

Groeten,
Janiek


  • 29 Februari 2016 - 08:27

    Alien:

    Laiverd,

    Ooh wat ben ik blij weer zo'n spannend verhaal van je te kunnen lezen. Echt super leuk om te lezen en om te horen dat je het zo ontzettend naar je zin hebt daar. Geniet met volle teugen van alles wat je daar meemaakt.

    Dikke knuffel van ons.
    JHARN

  • 29 Februari 2016 - 09:15

    Oma:

    bij dat je het zo naar je zin hebt en haast geen tijd voor het verslag alleen maar beter en ach je drankjes haal je wel weer in hier is het nog steeds winterachtig mag voor mij wel zomer worden liefs oma

  • 29 Februari 2016 - 11:10

    Carolien:

    Leuk Janiek zijn we weer even bij! Fijn dat je het naar je zin hebt.

  • 29 Februari 2016 - 16:55

    Saskia:

    Ik dacht al hij is ons vergeten

  • 29 Februari 2016 - 16:59

    Saskia :

    Ik dacht al dat je ons vergeten was...
    Nee hoor, ik ben blij dat je het zo naar je zin hebt.
    Als je weer terug bent kom je hier maar een biertje drinken. Kan je ons alles vertellen.
    Liefs tante Sas

  • 29 Februari 2016 - 18:57

    Maike:

    Alle goede dingen komen langzaam en sommige dingen heeeeeeel langzaam

  • 29 Februari 2016 - 19:03

    Maike:

    (Vervolg) maar het resultaat is er ook naar. Super leuk verhaal Janiek.

    Wij missen jou hier ook hoor.

    Heel veel plezier nog en geniet ervan.

    Groetjes uit de parel van de Hondsrug.


  • 29 Februari 2016 - 21:11

    Jan En Janny:

    Mooi dat je het er zo naar de zin hebt .ach en wat dat missen van nederland betreft voor dat je het weet ben jealweer op de terugweg en dan denk je is het nu al om . Veel plezier voor de rest van de tijd gr jan en janny

  • 29 Februari 2016 - 23:17

    Ida:

    Hé Janiek. Leuk om weer wat van je te lezen. Het ziet er naar uit dat je een echte winter mee maakt, ziet er mooi uit! Fijn dat het goed gaat. Enne blijf maar bij die stieren uit de buurt. (1. Let op gevaar voor jezelf ;-) )
    Groetjes van ons.

  • 01 Maart 2016 - 19:35

    Ina:

    Hey Janiek,

    Ik elke dag kijken of Janiek al iets heeft geschreven. En nee weer niet :)
    Maar als je het zo naar je zin hebt dan heb je ook geen tijd om te bloggen. Super Janiek , deze belevenissen nemen ze je niet meer af!

    Groetjes van ons

  • 05 Maart 2016 - 23:13

    Boukje:

    Hoi Janiek, super om je verhalen te lezen. Het enthousiastme spat er vanaf. Mijn advies om te genieten is overbodig, want het is duidelijk dat je dat al doet!
    Groeten van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Watertown

Janiek

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 463
Totaal aantal bezoekers 4127

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Stage in de VS!!

Landen bezocht: