Amerika, wat ben je mooi - Reisverslag uit Milwaukee, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu Amerika, wat ben je mooi - Reisverslag uit Milwaukee, Verenigde Staten van Janiek Schulting - WaarBenJij.nu

Amerika, wat ben je mooi

Door: Janiek

Blijf op de hoogte en volg Janiek

22 Maart 2016 | Verenigde Staten, Milwaukee

Hallo!
Ik moet me aan mijn afspraken houden dus daarom ben ik maar weer gaan typen. Ik heb de maandag weer overleefd! Oeps.. de sleur komt er misschien een beetje in zullen jullie denken, maar als ik ook maar een moment denk dat ik iets saai vind, geef ik mezelf een denkbeeldige klap voor mijn kop en zeg ik tegen mezelf dat ik wel heel dankbaar moet zijn dat ik dit allemaal wel mee mag maken. En zo saai is het niet hoor! Ik leer elke dag wel weer iets nieuws.

Over die sleur gesproken, nergens voor nodig! Ik plan elk weekend wel iets, dus ik heb altijd weer iets om naar uit te kijken. Ik heb de afspraak met mijzelf gemaakt dat ik elk weekend ergens heen ga, ik ben niet voor niets in de Verenigde Staten, dus ik wil zo veel mogelijk zien. Twee weken geleden ben ik weer naar Milwaukee geweest, naar het mooiste museum wat ik tot nu toe gezien heb! Het Milwaukee Art Museum was echt super tof, in tegenstelling tot musea waar ik tot nu toe geweest ben, was hier heel veel recente kunst, best tof!

Vorige week werd St. Patrick’s Day(of St. Paddy’s Day) gevierd. Donderdag ben ik naar twee Ierse pubs in Watertown geweest, best een leuk feestje! En ik heb wat groene accessoires gescoord! Vrijdag ben ik gevraagd om met de zoon van m’n stagebegeleider naar een feestje in Madison(Het Groningen van Wisconsin, niks mis mee!) te gaan. Die studentenfeestjes zijn wel wat anders dan in Nederland. We stopten midden in een woonwijk. Van buiten leek het alsof er niks aan de hand was, vond ik wat vreemd. Maar goed, we liepen braaf naar binnen waar het al wat gezelliger leek. Maar nog steeds wat stil. TOT we de trap naar de kelder vonden! Stamp, maar dan ook stamp vol daar beneden! Ik heb nog nooit zo veel mensen hutje mutje op elkaar een feestje zien houden in een kelder, maar van drukte wordt het vaak wel gezellig, dus we hebben ons de rest van de avond prima vermaakt.

Ergens tussen m’n vorige blog en nu heeft m’n stagebegeleider mij meegenomen naar een wedstrijd van de Milwaukee Bucks, de professionele basketbalclub van Wisconsin. Wat een feest was dat! Enorm veel mensen op die tribunes, echt tof om te zien! Ik had een tip van iemand gekregen om even langs het veld te lopen om mijn lengte even met die van de basketballers te vergelijken. Ik schrok me dood, die lui zijn zo lang, niet normaal. Ik stond rustig wat foto’s te maken van dichtbij, totdat ik door een beveiliger dringend verzocht werd om even door te willen lopen. Tja Janiek, dat had je zelf ook wel kunnen bedenken, niemand stond daar stil beneden, wat het beste plekje is. Ach, wat kan mij het schelen, die mensen zien mij toch nooit weer! Tijdens de time-outs en rust periodes was er van alles te doen. Er werd voor een fortuin aan reclame spul de lucht ingeschoten, en tijdens halftime was er een of andere entertainer die wat vette dingen deed. Maar wat ik ook bijzonder aan deze wedstrijd vond is dat iedereen, ongeacht voor welke club je bent, gewoon bij elkaar en door het hele stadion heen zit. Totaal geen ruzie of gedoe.

Het verschil tussen de Verenigde Staten en Nederland is soms wel duidelijk merkbaar. Je zou denken dat de verschillen klein zijn omdat het beide westerse culturen zijn, maar qua politiek en geloof lopen wij Nederlanders wel minstens een generatie voorop. Ze vinden het hier soms maar gek dat ik niet geloof, en ik vind dan weer wat andere dingen van hun gek. Maar ik heb nu zo langzamerhand geleerd dat je door dat soort eigenschappen of idealen heen moet kijken. Ik ben best blij dat ik in Nederland woon, waar het vergeleken met een hoop andere landen niets uitmaakt wie ik ben, of van wie ik hou. Nu maakt dat in de VS meestal ook vrij weinig uit, maar in Nederland is het wel een stukje beter. Maar nu genoeg serieus gedoe, want ik heb the time of my live hier, ik zou het voor geen goud willen missen!

Aankomend weekend ga ik naar Chicago! Eindelijk! Ik heb hier zo lang naar uitgekeken! Meestal neemt het gastgezin waar ik nu zoals de vorige stagiairs woon ons mee, maar ze konden dit weekend niet! Dus ik pak donderdag de trein van Milwaukee naar Chicago, waar ik opgehaald wordt door de zoon van m’n gastgezin. Ik slaap het weekend bij hun. Zij moeten vrijdag werken, maar ik kan de stad dan natuurlijk wel in m’n eentje verkennen. Jullie snappen dan vast wel waarom ik niet kan wachten om daar heen te gaan!

Ik vermaak me dus nog steeds prima in The States! Ik zal snel ook weer wat foto’s uploaden, vooral van Chicago natuurlijk! Bedankt dat jullie m’n blog lezen, dit vind ik echt super leuk! Ik verbaas me echt over het aantal lezers elke keer. Thanx!

Tot snel!
Janiek

  • 22 Maart 2016 - 06:00

    Bert Schulting:

    Super kerel dat je er zo van geniet.
    Groetn van je pa

  • 22 Maart 2016 - 07:22

    Ina:

    Om met jouw woorden te spreken, wat super tof Janiek!

  • 22 Maart 2016 - 10:08

    Oma:

    wat weer een super verslag ik geniet er elke keer van en wacht met spanning op de volgende liefs oma

  • 22 Maart 2016 - 15:05

    Saskia:

    Fijn dat je het nog steeds naar je zin hebt.
    En dat je op deze manier een stukje van de VS kan ontdekken.
    Ben straks wel benieuwd naar je accent

  • 22 Maart 2016 - 22:44

    Alien:

    Heerlijk genoten van je verhaal.
    Veel plezier komend weekend en blijf vooral van die prachtige verhalen schrijven.
    Ik kijk uit naar je foto's.
    Have fun there and enjoy.

    Big Kiss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Milwaukee

Janiek

Actief sinds 10 Juni 2015
Verslag gelezen: 1514
Totaal aantal bezoekers 4113

Voorgaande reizen:

31 Januari 2016 - 18 Juni 2016

Stage in de VS!!

Landen bezocht: